uitstapjes en weekendjes weg - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Nadine Ruggle - WaarBenJij.nu uitstapjes en weekendjes weg - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Nadine Ruggle - WaarBenJij.nu

uitstapjes en weekendjes weg

Blijf op de hoogte en volg Nadine

14 September 2012 | Togo, Kpalimé

Uistapjes in Togo:
Dat is alweer een tijdje geleden maar had toen geen tijd!!!
Ben tot nu toe alleen in het zuiden van Togo geweest, het noorden doe ik pas als het wat droger is dan zie ik meer dieren. Dus dat wacht even.
Het zuiden is heel groen. Waar je ook bent in Kpalimé je ziet groene heuvels. Ik kan er niet genoeg van krijgen. Het heeft geen zin om het de fotograferen, mijn toestel zou al die schakeringen niet
pakken.
Als wij(vrijwilligers) , gingen reizen regelden de togolezen een busje. Omdat ze echt geen geld hebben is het gebruikelijk dat de Yovo's auto en soms ook logement betalen. Het goedkoopst geslapen heb ik in Vogan in een soort herberg. Dat koste 750 CFA, dat is omgerekend €1.15. Én er was een echte douche en een echt W.C.!!
Altijd genieten van die luxe, oh ja ook nog een spiegel bij de wastafels met stromend water. Dat heb ik allemaal niet in Kpalimé.
Reizen, zich laten vervoeren vind ik toch een crime. Ze rijden zo idioot hard. Hebben nooit een helm op.
De straten zijn bijna altijd vol met gaten en grote gaten. Ik zou willen weten hoeveel ongelukken ze per dag hebben en hoeveel doden. Maar misschien wil ik dat niet weten. En vol is nog lang niet vol. In een busje waar wij met z'n negenen ingaan, gaan daar makkelijk 17 in en de geit wordt dan gewoon op het dak gebonden.Lévend!!!
Ja, alles is anders.
Afijn, ik geniet altijd wel van de uitstapjes omdat ik gewoon steeds nieuwsgierig ben naar alles.
Dus zo wat fotos van de versch. uitjes.
opdoen.
Ben moe, in het weeshuis werken is heerlijk maar ook vermoeiend. Vandaag was ik een beetje gepikeerd omdat de leiding vroeg wat het programma was.
Ik ben niet in de leiding!!!
Wil niet dat ik het idee krijg, dat ze mij even makkelijk vinden en zelf niets doen. Vind het ook leuk om hun spelletjes en zo te doen.
Gisteren een doe-versje van mijn zwitserse opa aangeleerd en dat vond ik wel supergrappig. Vandaag papageitje leef je nog. Nou de kinderen lagen bij pouff, helemaal in een deuk??
En van mijn moeder ook een frans liefje aangeleerd. Zij zingen bijna alleen maar religiöse liedjes...en ik had eens zin om over iets anders te zingen dan Jesus!!!!
Zo, wens jullie een fijn weekend, dikke kus,

  • 18 September 2012 - 19:29

    Ilse:

    Je ziet er gelukkig uit Nadine!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Togo, Kpalimé

Nadine

Hey, hoi, Ik kan het niet laten om alvast iets te schrijven....Het duurt nog bijna 3 maanden en dan vertrek ik naar Togo. En wat ik daar ga doen? Vrijwilligerswerk. Eerst en alg. Intern. project, dan met de allerarmsten van het land wat doen en op het einde ga ik met gehandicapten werken. Lekker vaag allemaal, zal je denken. Ja en nee. Ik laat het op me afkomen en nee, voor degenen die me nog niet gewaarschuwd hebben voor mijn teleurstelling... Ik ben niet van plan om de wereld te redden en ik verheug me om van alles te zien en mee te maken..

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 825
Totaal aantal bezoekers 26928

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Ik ga weer terug

20 Juli 2012 - 19 December 2012

Togo en Togo en Togo

Landen bezocht: