togo-thuis - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Nadine Ruggle - WaarBenJij.nu togo-thuis - Reisverslag uit Kpalimé, Togo van Nadine Ruggle - WaarBenJij.nu

togo-thuis

Blijf op de hoogte en volg Nadine

17 Augustus 2012 | Togo, Kpalimé

Aan deze weg woon ik in Kpalimé.
Het gezin waar ik woon is zo aardig met mij.
Vader, moeder en vijf kinderen.
Twee studeren in Lomé, de hoofdstad van Togo.
Ik heb daar een kamer voor mij alleen en ik slaap in een echt bed.
Ouderen worden hier eeg gerespecteerd. Ik vind het best lastig om niets te mogen doen, maar Thomson de vader des huizes heeft mij uitgelegd dat ik hun cultuur moet respecteren.
Nou, dan neem ik een douche en vraah aan een van mijn togoleese dochters om water bij de put te gaan halen.
Dat water gooi ik vervolgdens met een mini-emmer over mezelf heen.
Ik voel me dyn toch een bertje schuldig en gebruik heel weinig water.
Maar zij gaan min. 2 keer douchen per dag!afijn doe nog paar fotos boj van mijn huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Togo, Kpalimé

Nadine

Hey, hoi, Ik kan het niet laten om alvast iets te schrijven....Het duurt nog bijna 3 maanden en dan vertrek ik naar Togo. En wat ik daar ga doen? Vrijwilligerswerk. Eerst en alg. Intern. project, dan met de allerarmsten van het land wat doen en op het einde ga ik met gehandicapten werken. Lekker vaag allemaal, zal je denken. Ja en nee. Ik laat het op me afkomen en nee, voor degenen die me nog niet gewaarschuwd hebben voor mijn teleurstelling... Ik ben niet van plan om de wereld te redden en ik verheug me om van alles te zien en mee te maken..

Actief sinds 30 April 2012
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 26925

Voorgaande reizen:

22 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Ik ga weer terug

20 Juli 2012 - 19 December 2012

Togo en Togo en Togo

Landen bezocht: